torsdag 14 december 2017

Hasselnötsgran


Ni som har sätt några av mina jobb i tidningarna kanske har sätt min hasselnötsgran, om inte kan ni se en bild från Hembakat här under. Jag har haft en stor användning för dessa granar jag har gjort till olika dukningar. Så om ni vill pyssla lite till får ni här lite mer inspiration av mig.




Hasselnötsgran


Detta behöver man till att tillverka en hasselnötsgran.

En Oasis kon 35x 12 cm som är inte till för färska blommor.
Ljusstake med för breda ljus.
830 g hasselnötter med skal.
Limspray
Lös silverglitter
Limpistol
Limpatroner

Gör så här:

1.   Börja med att limma en rad längst ner på oasisen och placera ut hasselnötter runtom på limmet. 


2.   Fortsätt likadant på andra raden ända upp till toppen. Låt torka i en timma.


3.   Använd tidningspapper på bordet eller spraya på oasisen utomhus för att undvika lim på möblerna.
4.   Spraya hasselnötterna med ett jämt lager limspray. 


5.   Strö silverglitter jämt över hela granen och låt torka i två timmar.


6.   Placera granen på den breda sidan av ljusstaken och den är klar.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar