onsdag 7 september 2011

I dag jobbar jag hemma.


Med en härlig förkylning som påminner en om den som jag drogs med hel försommaren har lagom kommit tillbaka. Så här sitter man igen med allt som heter nässpray, hostmedicin och näsdukar. Det känns som nu är det höst iallafall. Hoppas nu att jag slipper att ha den så länge utan den går snabbt över.

Nog med det. I går var jag och Eva och provade en restaurang som ligger på Lorensbergsgatan den heter Barrque Winebar här av njöt vi härlig mat mer än vi tänkte oss i en trevligmiljö. Vi började med små snittar lite tapas inspirerat med ett härligt vitt vin till dem. Servitören kommer fram till dig med olika vinner som de rekommendera och prata om vad förslags vinner de är så som smaker, vad de kommer ifrån och prisklass de ligger på.
Vi fick ta del av vad maten kommer ifrån hur de kommer sig i att de väljer råvaror från olika leverantörer med mera. Sedan beställde vi mer för vi var inte mätta så då blev det från menyn. Ryggbiff med svamp risotto, fast vi fick en liten soppa med laxbit på peppar rots bädd med och mera vin givet vis. Väldigt trevligt ställe får jag säga. Varje månad kommer vinleverantörer dit och pratar om sina viner som du sedan kan beställa av. Kan vara bra att veta.
Dagens bild är en familjebild jag tog i somras på en helt underbar familj.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar