torsdag 2 maj 2013

För tio år sedan gjorde jag ett beslut antingen läsa vidare eller satsa.


Jag satsade, vist det fanns flera utbildningar att fortsätta läsa vidare som fotograf eller lär dig på dina misstag. För jag kom in på skolor i USA och i Australien men då hittade jag inga stipendier som skulle hjälpa mig för att gå vidare. Jag valde att gå in i en tuff bransch med massor av äventyr och motstånd. Jag har träffat så många intressanta människor, jag har skrattat och jag har gråtit. För att dessa har delat med sig så mycket av sig själva. Mitt val jag gjorde då, även om jag har funderat på vägens gång om jag gjorde rätt val så ångrar jag inget. Jag är en kreativ människa och jag gillar att känna mig fri.
Något som jag har lärt mig är om du vill något till 100 % så fixar du det även om det stå tusentals med hinder på vägen mot ditt mål. För viljan är starkare än tvekan. Något som är viktigt är att omge sig med människor som har samma vilja för man kan inte dra andras last för att de skall våga förverkliga sina drömmar man kan bar ge dem råd på vägen. I dag jobbar jag som fotograf och är medlem i fackförbundet Fotografernas förbund vilket innerbär en trygghet bland mina kunder att de får vad de blir lovade och en hög  kvalité på bilder.

I år är det inte bara jag som har lite jubileum utan min mamma blir 70 år samt mina systrar blir 45 år och 50 år. Något min morfar alltid sa är att det är viktigt med att fira saker även om det är små saker att fira så skall man passa på för då blir livet så mycket roligare. Så självklar kommer äntligen boken alla vill ha Bohuslänska gårdsbutiker & kaféer ut. Fler saker kommer att hända och det blir flera överraskningar.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar