tisdag 26 mars 2013

Möte med den blivande brudparet

-->
Går dagen var fullt med massor av roliga saker möte med Brudparet in för bröllops fotografering. Sedan vilken typ av fotografering de vill ha när det kommer till teman. Ett möte som gick väldigt bra och jag hoppas all lycka och framgång.

För er som skall gifta er är det mycket att tänka på inför den stora dagen och det är så mycket mer än vad man kan tänka sig.

Det är ju tuvärr många som tror att det är bara att plocka upp kameran och trycka av en bild. Men jag är ledsen att berätta att det ligger så mycket mer bakom. Därför är det viktigt att ha ett möte med fotografen. Vi har sätt alla missar som kan hända med smink, hår brudbuketter som faller isär allt som kan hända. Så ta till er allt som fotograferna säger för vi ser mer än ni anar. Jag bokar in två möten och sedan så säger jag till bruden ring mig om du har frågor alla frågor är viktiga. Svarar jag inte så är jag på fotografering men jag ringer alltid upp så lämna ett meddelande. Viktigt ta alltid ett proffs till fotograferingarna och sedan gå till en välberyktad hårsalong då har ni inget hår som blir platt eller smink som sticker i väg. Prova frisyren så att den håller några veckor innan samt sminket. Inte samma dag alla frisyrer passar inte varje ansikte och ett proffs har koll på detta. Titta ut frisyrer som du gillar + smink visa detta för frisören.

Mina möten handlar om att titta på platserna där vi skall fotografera och vart vi tar vägen när det börja regna vi vill ju inte bli blöta i onödan. Vi tittar på olika stillar som vi kan ha in för fotograferingen. Vad paret har för önskemål av bilder som de gillar. Jag håller koll på platserna så inte det händer något oväntat som bygg ställningar kommer upp den dagen eller något oväntat för då har jag andra förslag. Så nej jag trycker inte av bilder utan det är så mycket mer än så.

Här är bilder där jag provar ljuset på in för fotografering till det vinnande paret som vann bröllops prisset på Tjolöhlms slott.  



  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar