tisdag 16 oktober 2012

Vet att det är sent att prata om Bokmässan.


Hoppas att det var många som gick på bokmässan. Själv klart gick jag på bokmässan och passade på att handla lite böcker två som jag inte kan visa pg av att det är en julkapp. Sedan köpte jag hör med häpnad, kokböcker. Min syster skulle bli galen på mig för jag har en heldel kokböcker i mitt hem redan. Men jag saknade lite roliga böcker med fiskrätter så det blev mitt inköp + en blomsterbok. Sedan köpte jag en samlings volym som jag nu läser på kvällarna och jag längtar hela tiden till boken. Jag är svag för böcker som bygger på en verklig händelse. I denna bok har de hittat dagboks anteckningar som var insydda i ett lapptäcke. Från tiden då det var många som flyttade till Amerika för de flydde från att religions förföljelse eller de flyttade pg av andra orsaker. Dessa anteckningar kommer ifrån en 14 årig flicka Mary som har fått uppleva att hennes mormor har blivit hängd för att hon anklagades att vara en häxa. Man får följa henne genom hennes resa till det nya landet där hon bor i en nybyggareby och hennes liv där med den gamla kvinnan som tog hand om Mary. Första boken tog slut på ett mycket spännande slut med många frågor och andra boken handlar om letande på ett svar vad hände sedan med Mary? 

Den andra boken ser ni ju själva vem som tittar i våran bok.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar