onsdag 24 oktober 2012

Bond film i all ära.


Jag är nog inte den ända som sin uppväxt har följt Bond i hans äventyr. Tiden då man fick betala böter om inte filmen var tillbaka spolad när man lämnade filmen till affären. Med Coca-cola med is och en citron bit i, tilltugget var chips med dipp och för att få in lite grönt fanns det vindruvor och allt var fulländat. Det har gått så långt att min mamma har döpt sina inköpta hundar efter just det filmerna och själva James Bond har flyttat hem till mig. Ja hemma hos henne Money, Penny, Goldie, Diamond, Honey Love och Q finns där med. Skillnaden är ju att här tål inte Q och Bond varandra till skillnaden i filmerna. I övrigt så lever lilla Bond upp till filmerna han är galen i bilar, tikar fast inte i sprit det får han inte här.

Tillbaka till den riktiga Bond vem är den bästa Bond skådisen? Självklart Sean Connery men kostigt nog så tycker jag att bästa filmen är Live and Let Die med Roger Moore och Bond bruden är Jane Seymour har ingen bra förklaring här förutom att handlingen funkar för mig fast jag hatar ormar och det finns det gott om.  

Här har ni lite bilder just från dessa skådisar. Samt en bild på den senaste filmen som tydigen skall vara den bästa. Fast det säger de alltid.









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar