tisdag 15 maj 2012

Jag hann med Liseberg på söndagen.


Lyckades inte att få med trädgårdsdagarna på Liseberg i fredags som jag ville men det gjorde inget. Fick goda nyheter ifrån min revisor och åkte till mötet för att diskuterar fotograferingen som skall göras nu på söndagen. Efter mötet bar det av till fotomässan där jag inte kunde drömma om att få en parkering det var hur mycket bilar som helst. Det var bara att vänta, men turen var på min sida jag väntade i en minut och bilen med registrerings nr: 13 RÄTT flyttade på sig och den stod givetvis vid entrén till mässan. Jag var snabb som bara den för att få tag i parkeringen och en annan fotograf tappade hakan och sa:
      - Jag som lät bli att ta med bilen för det skulle var så få parkeringar.
Jag svarade:
-       Det kändes som jag hade 13 RÄTT i dag och se jag fick en parkering.

Söndagen, vilken tur med vädret helt underbart inte en droppe regn så långt ögat kan nå. Jag och min syster passade på att gå på Trädgårds dagar på Liseberg. Vilket har blivit så mycket större än när det började för några år sedan men är en stor fröjd för varje år att besöka. När man inte själv har möjligheter till en trädgård så kan man bara drömma om vilka blommor som man skulle ha och självklart vilka bärbuskar man skulle plantera i sin dröm trädgård. När vi kom hem till mamma så tog vi ut hundarna på en långpromenad och tittade på tomterna runt om som var till försäljning.

Dagens bild är tagen av mig ifrån trädgårds mässan.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar