tisdag 6 mars 2012

Lite från matmässan


Nix man är inte stålmannen tillsist sa kroppen stop och då var man sjuk men tänker inte gnälla över det för det har jag redan gjort in för de närmsta. Matmässan vilken mässa det var väldigt svårt att hålla i pengarna där och det är väl tur att våra mataffärer inte såg ut som matmässan, för då skulle jag porta mig själv från mataffärerna. Här fanns presentation av frukt så man bara ville ha massor, ostron, honung, ostar för er som gillar det och bara massor av mat paradiset.  Sedan till en trevlig testning av Champagne. Så här kommer jag att nämna mina favoriter två Champagne och ett vitt vin.


 Chanoine Millésime 1995 pris 356:- 100% Chardonnay Land Frankrike område Champagne.
 Ett mycket lätt drucken champagne som är mycket frisk i smaken.  

Sedan provade jag på Sällskapets Champagne som jag ej har bild på men vad god den var frisk smak av gröna äpplen som sprider sig i munnen när man dricker det Artikelnummer: 77304 pris 295:- Druvor: 60% Pinot Noir och 40% Chardonnay, Land Frankrike och Område Champagne
 

 
Dom Bardo, Albarino, Artikelnummer: 473024-01 Pris 139:-, Årgång: 2008, Druvor: 100%Albarino, Land: Spanien och område: Rias Baixas. Detta vin är friskt vin med inslag av citrus och äpplen. Kan jag även rekommendera utmärkt till skall djur och fisk.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar