torsdag 14 juli 2011

När man gillar att komma och gå som man vill.

En bild på mitt lilla plåster. Med komentaren stör mig inte jag sover.



Jag gillar att åka utan att tider bestämmer när jag skall åka då är ju bilen väldigt bra att ha. Varför jo, det är ingen buss som åker ifrån dig fast du springer livet ur dig man behöver inte välja mellan att var 30 min för tidig eller försent och man behöver ej åka för att den sista bussen går men festen är ju som bäst nu.  Vist kan du ta taxi eller kan den vara helt omöjlig att få tag i för alla vill ju ha bil just nu när du vill ha den.

Men i går tog jag bussen en väldigt intressant resa. Jag slapp att vara taxichaufför till alla andra. Jag kom med bussen som planerat utan att ha planerat det kallas grym tur. Fick en bra plats som jag fick behålla för alla de äldre satt redan på en plats. ( jag vet det är många yngre som inte vet att man skall erbjuda äldre personer sin plats det kallas artighet.) Han som körde kunde köra utan att man skulle fundera på sin egen begravning. Då ringer en telefon på väldigt hög volym även samtalet var på hög volym, jag vet det är fult att lyssna på andras telefon samtal med det gick inte att undkomma jag lovar. De som pratade i telefonen börjar prata på svenska men sedan gick det över till engelska blandat med afrikanska.
Hon som svara:
-Hm Varför ringer du?
Hon som ringer:
-       fick du inte mitt medeland?
Hon som svarade:
Jag har raderat det. Var är du?
Hon som ringer:
Jag skulle ju komma och hälsa på dig så jag är på bussen men vart skall jag gå av? Vad heter hålplatsen?
Hon som svarade:
Hm varför är du på bussen?
Hon som ringde:
Jag är på väg vad heter hållplatsen som jag skall av på?
Hon som svarade:
Varför är du på väg och med bussen?

Det var det mest sjukaste samtal jag någon sin hör kvinna gå av bussen åk hem till dig för den damen vill ju inte att du skall komma. Jo det var en intressant buss färd. Sedan klev det på folk som man inte har set på evigheter som alltid åker buss fast jag känner inte personerna men vad de har åldrats fast tiden stod still.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar