onsdag 29 juni 2011

Har valt bilden för det är så typiskt mig.


Bilden är en bar presentation av mig rosen i bilden representera min familj intresse för rosor det har alltid funnits rosor runt mig i min uppväxt hos min morfar, morbror, syster och hos min mamma. Fast min mamma var inte glad på mig när jag i 5 års ålder alltid var och plockade av rosenbladen till min rosenparfym som aldrig luktade gott hur jag än slet med den.  

När det kommer till bakandet, ända från jag var lite tyckte jag det var väldigt trevligt baka bullar, kakor och allt som gick att baka. När ville baka gick jag till min äldsta syster för hon gillade det med gick inte det, så gick jag till min mellan syster hade jag tur kunde de bli en paj men om hon sa nej och mamma med. Heee ingen i köket japp jag går loss på att baka då mindre lyckade bakverk. För jag kunde ju inte läsa texten jag var ju för liten och det blev inte bra men smeten var god.

Sedan jordgubbar å dessa goda gubbar, då kommer det till att odla jordgubbar. Jag fick lära mig av min biologiska pappa att man skulle ta de nya skotten från jordgubbarna för de gav mest bär. Jag gick loss på varenda planta i trädgården, gick sedan ner till den delen där vi alltid slängde komposten där satte jag plantorna. Den sommaren åt vi hinkvis med jordgubbar och min mellan syster pratar än idag hur mycket jordgubbar vi plockade hur goda de var. Den sommaren var himmelsk.     

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar