tisdag 14 juni 2011

Åter igen en spännande dag


Idag två man kortare Lotta var hemma med sjuka Mina så min syster följde istället med på två äventyr.
Första kafé erbjöd recept på ett ljuvligt bröd på mjöl som var malt på plats i den gamla kvarnen. Vi fick väldigt mycket information från den 81år mjölnaren som flörtade oavbrutet. Jag hoppas att all hans information bevaras väl så att många fler får ta del av hans historier. Han har byggt som 13 åring ett litet samhälle som han stolt visade oss bakom ett draperi med en enkle belysning, en kyrka med några hus in till.

Sedan bar det av till en liten pärla en längre bit bort och min GPS drog nog mig runt på villovägar som tog mig längre tid än väntat misstänker jag men man fick njuta av underbara vyer och mindre små söta samhällen. Vill inte säga för mycket om detta kafé för att inte försäga mig vart jag befinner mig. Utan det är ett måste att besöka om man skall i väg på lite antik shopping och jag ser fram emot att åter vända för att ta bilder på bakverket som vi skall få receptet på. 

Bilden ovanför kunde inte motstå skylten undrar om vi hade haft sådana i stan om folk skulle sluta slänga glas överalt så vi hundägare inte håller på bli galna över allt krossat glas där man går med de små liven.
 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar